Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ- STEM (Nέο Πρόγραμμα ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ)

Η παρούσα σελίδα έχει σκοπό να προσφέρει εκπαιδευτική ενημέρωση και διδακτικό υλικό προς εκπαιδευτικούς και εκπαιδευομένους, με βάση την ύλη και το περιεχόμενο του νέου προγράμματος σπουδών για τo μάθημα της Τεχνολογίας της Α' τάξης του Γυμνασίου. Το νέο πρόγραμμα σπουδών εντάσσει την επιστημολογία STEM στο μάθημα της Τεχνολογίας Γυμνασίου (και στις τρείς τάξεις), αντικαθιστώντας έτσι, το μέχρι τώρα διδασκόμενο περιεχόμενο σπουδών, τους σκοπούς και μαθησιακούς στόχους διδασκαλίας του με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών, εκσυγχρονίζοντας το μάθημα της τεχνολογίας δια της πλαισίωσης της επιστημολογίας STEM και των εκπαιδευτικών εφαρμογών της, σκοπεύοντας σε πληθώρα νέων και εμπλουτισμένων προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων όπως αποτυπώνεται αναλυτικά, στο περιεχόμενο των σελίδων του από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Με το νέο προγραμματισμό, στην ύλη του μαθήματος της Α' τάξης του Γυμνασίου αξιοποιούνται προβλήματα που επιλύονται με την τεχνολογία και την διερεύνηση φαινομένων αξιοποιώντας δραστηριότητες με απλά υλικά.


>> Για την φυσιογνωμία του νέου προγράμματος σπουδών που αφορά το μάθημα της Τεχνολογίας (συγκεντρωτικά για την Α', Β' και Γ' τάξη) πατήστε ΕΔΩ .


>> Για το νέο πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος της Τεχνολογίας, της Α τάξης (τα θεματικά πεδία, τις θεματικές ενότητες και τους γενικούς στόχους και τις δραστηριότητες), πατήστε ΕΔΩ .


>> Για την διδασκαλία του μαθήματος (για την Α τάξη), θα χρειαστεί πρόσβαση στο λογισμικό (δωρεάν με την εγγραφή χρήστη) Tinkercad για τον σχεδιασμό τεχνουργημάτων αλλά και προσομοίωση λειτουργιών σύνδεσης υλικών. Για προβολή πατήστε ΕΔΩ.


Στην συνέχεια θα παρουσιαστούν βασικές δραστηριότητες για το μάθημα της Τεχνολογίας της Α' τάξης του Γυμνασίου.


>> Δραστηριότητα: Κώδικας Morse (πληροφορίες για τον κώδικα ΕΔΩ) με απλό ηλεκτρικό κύκλωμα. Για προβολή του διδακτικού σεναρίου, πατήστε ΕΔΩ.

Επίσης από το υλικό σύμφωνα με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα νέα προγράμματα σπουδών, που υλοποιήθηκε το καλοκαίρι του 2023 από το ΙΕΠ, παρουσιάζονται οι επόμενες δραστηριότητες που αφορούν την Α γυμνασίου:

>> Δραστηριότητα: Ασφάλεια εργαστηρίου. Προβολή από ΕΔΩ .

>> Δραστηριότητα: Εργαλεία και υλικά για ανάπτυξη τεχνουργημάτων. Προβολή από ΕΔΩ .

>> Δραστηριότητα: Κλίμακες – Σχεδίαση 2D και δημιουργία 3D τεχνουργήματος. Προβολή από ΕΔΩ .

>> Δραστηριότητα: Απλό ηλεκτρικό κύκλωμα με LED. Προβολή από ΕΔΩ .

>> Δραστηριότητα: Δυαδική λογική και απλό ηλεκτρικό κύκλωμα. Προβολή από ΕΔΩ .

>> Δραστηριότητα: Ηλεκτρικό κύκλωμα ελέγχου στροφών κινητήρα συνεχούς με ποτενσιόμετρο. Προβολή από ΕΔΩ .

>> Δραστηριότητα δημιουργίας γέφυρας με κινητήρα ανύψωσης. Για προβολή του διδακτικού σεναρίου, πατήστε ΕΔΩ.

Επίσης μπορείτε να βρείτε στο Tinkercad το σχέδιο για τον ρομποτικό βραχίονα. Για προβολή πατήστε ΕΔΩ.



ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ & ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ

Στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί το υλικό που περιλαμβάνεται στην κασετίνα STEM υλικών με τίτλο S2 και R4. Η κασετίνα S2 περιλαμβάνει μια γκάμα υλικών που είναι απαραίτητη για την υλοποίηση εφαρμογών ενώ η κασετίνα R4 περιλαμβάνει εκτός των άλλων το συναρμολογούμενο όχημα - ρομπότ.  Οι κασετίνες προέρχονται από την εταιρεία Polytech.  Λεπτομέρειες μπορείτε να δείτε από τον ιστότοπο της εταιρείας, πατώντας ΕΔΩ (για το S2-KIT) και ΕΔΩ (για το R4-KIT). 

Το ΚΙΤ (S2 & R4), με τα υλικά και τις αναπτυξιακές πλατφόρμες που περιλαμβάνει θα αξιοποιηθεί για τις εφαρμογές και στις τρείς τάξεις του γυμνασίου για το μάθημα της τεχνολογίας, ανάλογα με τον προγραμματισμό και την ύλη που πρόκειται να διδαχθεί με βάση τα νέα προγράμματα σπουδών. Περιλαμβάνονται αρκετοί αισθητήρες και ένα arduino (με ονομασία ardicon, στο οποίο είναι τοποθετημένη η "θήκη" σύνδεσης των υλικών πάνω στις ψηφιακές και αναλογικές εισόδους-εξόδους, που πραγματοποιείται μέσω UTP καλωδίου (RJ45), χωρίς να χρειάζεται άμεση σύνδεση στοιχείων με "καλωδιάκια σύνδεσης" στα pins πάνω στην πλακέτα της αναπτυξιακής πλατφόρμας ardicon (το ίδιο συμβαίνει και με το microbit που περιλαμβάνεται στην κασετίνα και προορίζεται και για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση). Για να είναι αποτελεσματική η εκπαιδευτική διαδικασία, θα πρέπει να είναι κατανοητή η λειτουργία  κάθε στοιχείου και υλικού που αναγράφεται στα προηγούμενα δύο αρχεία και εμπεριέχεται στο εσωτερικό της κασετίνας.  Στα επόμενα δύο αρχεία αποτυπώνεται το σύνολο των σημαντικών στοιχείων που αποτελούν το περιεχόμενο της κασετίνας S2 (της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) για την υλοποίηση εκπαιδευτικών εφαρμογών με την επιστημολογία SΤΕΜ. 

Για προβολή πατήστε α) ΕΔΩ και β) ΕΔΩ ή πάνω στις εικόνες (τα αρχεία και οι εικόνες είναι τα χαρτόνια που έχουν οι κασετίνες που δόθηκαν στα σχολεία και είναι τα εξώφυλλα πληροφοριών για το περιεχόμενο που φέρει η κασετίνα).